• 04134487599
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

معرفی انواع روانکارها روغن گریس های صنعتی

اصطكاك، عبارت از نيرويي است كه در برابر حركت يك سطح بر روي سطحي ديگر ايجاد مقاومت مي كند. بنابراين اصطكاك وقتي وجود دارد كه سطوح نسبت به يكديگر داراي حركت باشند.؛ مانند گردش يك ميل لنگ در داخل يك ياتاقان ثابت يا غلطيدن ساچمه ها در بدنه ثابت بلبرينگ. در يك تعريف ساده، روانكاري، روشي است براي جلوگيري از اصطكاك و سايش سطوح متحركي كه روي يكديگر قرار مي گيرند. كار اصلي روانكاري، كاهش ميزان اصطكاك بين سطوح متحرك و ثابت است كه توسط روانكارها (انواع روغن، گريس و…) امكان پذير مي شود.
انواع سيستم هاي روانكاري درون موتور
در موتور يك خودرو ، با توجه به وجود انواع مختلف نيروها ، نياز به سيستم هاي مختلف روانكاري است. در حالت كلي مي توان نيروهاي مكانيكي بين قطعات را به دو دسته اصلي نيروهاي دوراني ـ فشاري و نيروهاي مالشي تقسيم كرد. نيروي دوراني ـ فشاري در قطعاتي مانند ميل لنگ و ميل سوپاپ به وجود آمده و نيروي مالشي در مناطقي مانند سيلندر ـ پيستون و يا سوپاپ وجود خواهد داشت . مجموعه سيلندر و پيستون به دو طريق روانكاري مي شوند . در حالت اول روغن ازطريق مجراي تعبيه شده روي شاتون ، به جداره سيلندر رسيده و در حالت ديگر با پاشيده شدن روغن توسط محورهاي ميل لنگ اين كار انجام مي شود . در نهايت روانكار با ايجاد لايه اي مناسب بين رينگ، پيستون و جداره سيلندر علاوه بر جلوگيري از تماس مستقيم سطوح ، از فرار گازهاي متراكم درون محفظه احتراق جلوگيري كرده و سپس توسط رينگ روغن جارو شده و به كارتر مي ريزد . ازطرف ديگر ، سيستم روانكاري در قطعاتي مانند ميل لنگ و ميل سوپاپ با روش مذكور متفاوت بوده و با توجه به نوع محورها و ياتاقان ها (ازنظر تحرك) روانكاري انجام مي گيرد. ياتاقان هاي ثابت ميل لنگ روي محور اصلي آن قرارگرفته و توسط مدار اصلي روغن تغذيه مي شوند. در حالي كه ياتاقان هاي متحرك (محور لنگ) ازطريق كانال هايي كه از محورهاي ثابت به آنها مي رسد ، روانكاري مي شوند. نكته بسيار مهمي كه در ارتباط با روانكاري ياتاقان و ميل لنگ وجود دارد ، سرعت چرخش (دور) ميل لنگ درون ياتاقان است. در ابتداي استارت هنگامي كه دور موتور صفر است ، ميل لنگ روي ياتاقان تكيه كرده و به تدريج با افزايش سرعت گردش ميل لنگ (با توجه به لقي بين ياتاقان و ميل لنگ) روغن به زير محور ميل لنگ كشيده شده و آن را بلند مي كند . بنابراين هرگز نبايد اجازه داد كه دور موتور از حد معيني (بخصوص تحت بار زياد) كمتر شود كه با انتخاب دنده مناسب و سنگين مي توان اين مسئله را حل كرد . از نكات ديگر در ارتباط با روانكاري ميل لنگ ، نشت روغن از انتهاي ميل لنگ و ورود آن به قسمت فلايويل و صفحه كلاچ است كه براي جلوگيري از اين امر از كاسه نمد استفاده مي شود. به همين دليل بازرسي و تعويض كاسه نمدها درصورت لزوم ، از عوامل مؤثر در عملكرد صحيح صفحه كلاچ و فلايويل است.
روغن هاي روانساز به طور عمده داراي منشاء نفتی هستند و عمده ترین روانکار مورد استفاده در صنایع هستند. ویژگي هاي مورد انتظار از روغن هاي مناسب براي روانكاري به شرح زير هستند:

– داراي گرانروي مناسب و ضريب اصطكاك بسيار كم باشند.
– در مقابل حرارت مقاوم باشند و اكسيده نشوند.
– خاصيت پاك‌كنندگي مناسب داشته باشند و پس از كار مداوم, تحت تاثير حرارت زياد، تشكيل مواد لجني و رسوبات در لابه لاي قطعات ندهند.
– داراي شاخص گرانروي بالا باشند.
– با ايجاد لايه نازكي از روغن بر روي سطوح متحركي كه با يكديگر در تماس هستند، از ساييدگي و فرسودگي آنها جلوگيري نمايند.
– در حين عمليات ايجاد كف ننمايند.
– زنگ‌‌زدگي و خوردگي بر روي قطعات فلزي ايجاد نكنند.
– با قطعات لاستيكي و پلاستيكي سازگاري كامل داشته باشند.

روانکار صنعتی چیست ؟
روانکار صنعتی دارای طیف گسترده ایی از محصولات پتروشیمی می باشد و هر کدام از آنها دارای کاربرد های مشخص و متنوعی می باشند. روغن صنعتی همه‌ی مجموعه ها و گروه های روانکارها ( lubricant ) را در بر می گیرد.

روانکارها یا همان لوبریکنت ها ( lubricant ) میتوانند حالات مختلفی از گاز ؛ مایع و جامد (نیمه جامد ) داشته باشند .

  • روانکار گازی شکل
  • روانکار مایع
  • روانکار نیمه جامد
  • روانکار جامد

۱) روانکار گازی شکل : روانکارهای گازی شکل (کاربرد این نوع روانکار ها مانند دو دسته دیگر یعنی روانکار های مایع و جامد نیست و استفاده آنها بسیار محدود تر است یک مدل از این نوع روانکار ها که امروزه بیشتر از سایر استفاده میشود روانکاری با گاز نیتروژن است ؛ نیتروژن به عنوان یک خنک کننده سازگار با محیط زیست به طور گسترده ای در ماشینکاری فریزر ( Cryogenic Machining ) استفاده میشود ، عملکرد آن به عنوان یک روان کننده به علت عدم نفوذ شیمیایی و ویسکوزیته کم قابل قبول است.)

۲) روانکار مایع : روانکارهای مایع (روغن های حیوانی و گیاهی ، روغن های معدنی ، روغن های سنتزی ، مشتقات اسیدهای چرب و … جزو این دسته طبقه بندی میشوند )

۳) روانکار نیمه جامد ​ : روانکارهای نیمه جامد مانند انواع گریس ها (گریس های صابونی کمپلکس ، گریس های صابونی ساده ، گریس های رنگ دانه ای ، گریس های نسوز و …. )

۴) روانکار های جامد : ​روانکار های جامد نام های دیگر روانکاری خشک کاربردهای خاصی در صنعت دارند و بیشتر استفاده از آنها مربوط به جاهایی است که از سایر روانکار ها نمی توانیم استفاده کنیم مانند (سرعت های بالا و پایین محورها ، دماهای بالا و پایین ، فشار بالا و عدم دسترسی … کاربرد این نوع روانکار ها در جایی که استفاده از روغن یا گریس امکان آلودگی محیط را به وجود می آورد مانند صنایع غذایی؛ محل هایی که ممکن است روغن یا گریس شسته شود و از بین برودمانند پروانه‌ی کشتی و جایی که علاوه بر روانکاری نیاز به هدایت الکتریکی هم وجود دارد (دینام ها) بیشتر مشاهده میشود .

آنچه که در مورد روانکاری نمیدانیم!!!
روانکاری
روانکاری علم تسهیل حرکت نسبی سطوح که در تماس با یکدیگر می‌باشد است . و روانکار ماده‌ی است که به منظور کاهش اصطکاک بین دو سطح که نسبت به هم دارای حرکت هستند قرار می گیرد و با ایجاد فیلمی از روغن از تماس فلز با فلز جلوگیری می نماید .

روانکارها طیف گسترده ای از روغن های روانکار هستند که برای کاربرد و مقاصد مختلف در صنعت از آنها استفاده می شود و معمولاً برای هر مشخصه خاص روانکار مشخص به خود آن تولید میشود مثلا برای کاربرد طول عمر بالا یا دمای بالا یا دمای پایین یا سازگاری با مواد غذایی و در شرایط کاری در داخل دستگاه یا بیرون دستگاه باید در هر کدام از یک روانکار مشخص استفاده کنیم .
لذا برای همین مقاصد روغن های صنعتی را در زیر شاخه های زیر تقسیم میکند:
مانند روغن چرخ دنده و روغن گیربکس ، روغن کمپرسور ، روغن هیدرولیک ، روغن ماشینکاری و روغن توربین و … تقسیم بندی میشوند .
روغن های صنعتی به دو زیر شاخه کلی تقسیم می شوند ، دسته اول روغن های صنعتی با پایه نفتی و روغنهای صنعتی با پایه گیاهی

روغن های صنعتی با پایه نفتی
روغن های صنعتی با پایه نفتی طیف استفاده گسترده ای از روغن های صنعتی مخصوص ماشین آلات داخل منزل و ماشین آلات صنعتی و استفاده های عمومی را دارند . روغن های صنعتی معمولا در کوره های تقطیر نفت خام به دست می آیند و با گرفتن عناصر مضر مانند گوگرد و فسفر و افزودن عناصری که خواص روغن را بهبود میبخشد مانند افزودن موادی که مقاومت روغن را در دمای بالا ثابت نگه میدارد موادی که به پایداری ویسکوزیته میبخشد که روغنهای صنعتی با پایه نفتی در شرایط کاری مختلف خواص فیزیکی و شیمیایی خود را ثابت نگه دارند.

روغن های صنعتی بر پایه گیاهی
روغن های صنعتی بر پایه گیاهی همانطور که از نام آنها پیداست از فرآوری گیاهان خاص مانند (کاستور ، خردل و کلزا به دست می آید ) روغن های صنعتی بر پایه گیاهی به همراه افزودنیهایی که خواص روغن بر پایه گیاهی را بهبود می بخشند فرآوری و تولید می شوند

وظایف روانکار ها
وظایف روانکارها بسته به شرایط کار دستگاه وظایف زیر را انجام میدهند :

روان کنندگی و کاهش اصطکاک با تشکیل فیلم روغن (روانکار ) بین قطعات ثابت و متحرک به منظور حداقل رساندن اصطکاک و جلوگیری و تقلیل و تاخیر در سایش در حین کار

  1. جذب و انتقال حرارت و خنک کردن در کنترل دمای قطعات
  2. جلوگیری از اثرات ضربه قطعات به یکدیگر در حین حرکات مکانیکی قطعات
  3. آب بندی بین فواصل قطعات
  4. جلوگیری از فساد و خورندگی
  5. جلوگیری از ته نشین شدن مواد لجنی در موتور
  6. عمل کننده به عنوان حامل یا carrier شیمیایی از ذرات ساینده موجود در روغن انتقال آنها از محوطه یاتاقان ها و دیگر نقاط روانکاری شونده به داخل مخزن روغن و جدا کردن ناخالصی‌ها در داخل فیلتر روغن
  7. شستشو و تمیز کردن قطعات و جلوگیری از ته نشین شدن و آلودگی روغن به خصوص در موتورهای احتراق داخلی
  8. صرفه جویی در مصرف انرژی کاهش توان مصرفی با کاهش اصطحکاک
  9. بالا نگهداشتن راندمان و قدرت موتور
  10. معلق نگاه داشتن مواد زائد و جلوگیری از رسوب آنها بر قطعات
  11. حفاظت از سطوح در مقابل زنگ زدگی و خوردگی شیمیایی
  12. کاهش توان مورد نیاز

که در نتیجه استفاده از روانکار مناسب در دستگاه موجب  افزایش طول عمر مفید قطعات تحت نیروهای اصطحکاک

  1. کاهش قطعات تمام شده تولیدات در اثر کارکرد بیشتر ماشین آلات
  2. کاهش نیروی انسانی تعمیرات و هزینه تعویض قطعات دستگاه
  3. کاهش هزینه های مصروفه جهت تامین توان موردنیاز ( کاهش توان مصرفی) ثمرات آن می باشد

کاربرد روغن های صنعتی
روغن های صنعتی معمولا زیرشاخه روانکارهای صنعتی برای کارهای سبک و روانکارهای صنعتی برای کارهای متوسط و سنگین تقسیم بندی می شوند ، و لذا روغن های سبک با ویسکوزیته ۵ الی ۱۰ سانتی استوک  یک سانتی استوک برابر یک میلیمتر مربع بر ثانیه است _ در محدوده دمایی ۵۰ درجه سانتیگراد و ذوب ۲۵- درجه سانتیگراد است . و برای روانکاری ماشین آلات با سرعت بالا و بار کم مورد استفاده قرار می گیرد این روغن ها مناسب برای دستگاه های نساجی برای دستگاه های ساخت و تولید مانند تراش ، فرز ، سی ان سی (CNC) میباشند .

روغنهای صنعتی متوسط با ویسکوزیته ۱۰ الی ۵۰ سانتی استوک در دمای ۵۰ درجه سانتیگراد نقاط کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد به منظور روانکاری ماشین آلات با سرعت متوسط و بارهای متوسط مورد استفاده قرار میگیرد ، روغنهای صنعتی برای بارهای متوسط بیشتر مناسب برای دستگاه های مانند دستگاه های چاپ دستگاه های هیدرولیک و غیره می باشد .

روغنهای صنعتی سنگین با ویسکوزیته ۱۰ الی ۳۰ سانتی استوک و در دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد ، برای روانکاری تجهیزات صنعتی در سرعت های پایین و تحت بار سنگین مانند چرخدنده های مارپیچ و دستگاه های حفاری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد .

انواع روغن هاعبارتنداز:
۱- روغن هاي روان كننده Lubricating Oils كه شامل:
الف-روغن هاي موتورMotor Oil
ب- روغن هاي توربينTurbine Oil
پ-روغن هاي دندهGear Oil
ت-روغن هاي صنعتيIndustrial Oil
2- روغن هاي انتقال حرارتHeat Transfer Oil
3- روغن هاي انتقال قدرتHydraulic Oil
4- روغن هاي خنك كننده تراشكاري Coolant Oil
5- روغن هاي محافظ Protecting Oil
6- روغن هاي عايق كنندهInsulation Oil
7- روغن هاي عمليات حرارتي وابكاريQuenching Oil
8- روغن هاي عمليات نورد وشكل دهي فلزات
۹- روغن هاي فرايندي شامل:
الف- روغن های نساجي روغن هاي فرايند (روانكاري نرم كنندگي حفاظت جلوگيري ازالكتريسيته ساكن)
ب-روغن هاي فرايند لاستيك
پ-روغن هاي فرايندچرم
ت-روغن هاي فرايند كنف و……

معرفی برخی از روغن های صنعتی :

روغن دنده های صنعتی

روغن و روانکارهای مخصوص جعبه دنده های صنعتی با خاصیت کاهش دهندگی اثر فشار(EP) جهت استفاده در جعبه دنده انواع دستگاه های صنعتی فولاد، سیمان، لاستیک، کاغذ و صنایع نیروگاهی استفاده می شود.

روغن های توربین

یک نوع روغن صنعتی است که خواص روانکاری ایده آل در توربین های گاز، آب و بخار دارای خاصیت جدا پذیری عالی هوا از روغن و آب از روغن را دارد.

روغن ترانسفورمر

دارای پایه معدنی با خاصیت عایق الکتریکی بوده و در ترانسفورمرهای پر قدرت موجب تسهیل عملیات روانکاری، پایداری حرارتی ایده آل، ضد اکسیداسیون و فاقد گوگرد خورنده، خنک کننده، جذب گازهای تشکیل شده در اثر تخلیه الکتریکی، ولتاژ شکست بالا، طول عمر بالا و … می باشد.

روغن گردشی و هیدرولیک

این روغن ها با پایداری حرارتی عالی جهت ماشین آلات صنعتی دارای سیستم های گردشی و هیدرولیکی، یاتاقان ها، چرخ زنجیرها، سیستم های دنده بسته، موتور پمپ های الکتریکی، پرس های سبک و سنگین، ماشین آلات نساجی و هرگونه ابزار که به روغن های گردشی R&O (ضد زنگ و ضد اکسیداسیون) نیازمندند.

روغن های عملیات ماشین کاری و برشکاری (روغن حل شونده)

این روغن ها با خواص نظیر حل شوندگی کامل در آب، ضد سایش، ضد زنگ زدگی، ضد خوردگی، ضد باکتری بوده و به راحتی با آب تشکیل محلول شیری رنگ داده و علاوه بر روان کاری مطلوب موجب خنک کردن سطوح نیز می گردد، که در عملیات مختلف ماشین کاری، سوراخکاری ، مته کاری، برشکاری، تراشکاری، فرز کاری و … کاربرد فرآوان دارند.

روغن های صنایع نساجی

این محصولات با خواص روانکاری و خنک کنندگی از ایجاد الکتریسیته ساکن در ماشین آلات صنایع نساجی پیشگیری نموده و در روانکاری سوزن در ماشین های گردباف و دوخت اتوماتیک، کشش الیاف و تولید منسوجات کاربرد فراوان داشته و قابلیت شستشو پذیری بسیار مطلوب با آب داشته و بدون هیچ گونه لکی بر روی پارچه های پنبه ای و مصنوعی عملیات دوخت را میسر می نماید.

روغن های کمپرسور

این محصولات با خواص نظیر، مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون،ضد زنگ زدگی،ضد خورندگی، ضد سایش، کاهش دهنده اثر فشار(EP) با شاخص گرانروی بالا و خاصیت چسبندگی در انواع سیلندرهای پیستونی رفت و برگشتی،کمپرسورهای رفت و برگشتی و تجهیزات پنوماتیکی سرعت بالا و کمپرسورهای برودتی به صورت ایده آل عمل می نمایند.

روغن دیزل ژنراتور

 این محصول با خاصیت روان کاری و خنک کاری عالی جهت دیزل ژنراتورهای صنعتی و موتورهای دیزلی سبک ایده آل است.

روغن های چند منظوره ماشین آلات کشاورزی و سنگین

این محصولات با خواص پایداری عالی، ضد سایش، ضد زنگ و خوردگی و با شاخص گرانروی بالا و نقطه ریزش پایین به عنوان روغن موتور هیدرولیک و روغن جعبه دنده انواع تراکتور،کمباین و سایر ماشین آلات کشاورزی و راه سازی و ماشین آلات معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن های محافظ

این محصولات با خاصیت محافظت از قطعات فلزی و سطوح داخلی موتور های بنزینی و دیزلی در حمل و نقل های دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن های انتقال حرارت

این محصولات با خاصیت های ضدخوردگی و زنگ زدگی و پایداری عالی جهت عملیات انتقال حرارت، شستشو سیستم های انتقال حرارت، آبکاری و عملیات حرارتی سرد و گرم فلزات کاربرد بسیار دارند.

رابطه روانکار صنعتی با روغن صنعتی
در مورد رابطه روانکار صنعتی با روغن صنعتی لازم به توضیح است که برای روان کنندگی و ایجاد فیلم مایع بین دو قطعه متحرک تنها از روغن های روان کننده استفاده نمی شود ، بلکه در بسیاری از مایعات دیگر نیز استفاده می شود به عنوان مثال برای روانکاری پکینگ های پمپ های گریز از مرکز از مایع پمپ شونده که هرسیالی (به غیراز سیالات خیلی خورنده و کثیف) می تواند باشد .

خواص ضروری روغن های روانکار
۱- روغن های روانکار باید دارای گرانروی با ویسکوربنه مناسبی باشند تا فيلم روغن باضخامت مناسبی تشکیل و باعث کم شدن اصطکاک و ساییدگی قطعات شود و انتقال حرارت و ضربه گیری و اب بندی و انتقال نیرو را بخوبی انجام دهند . ۲- گرانروی خود را در معدوده درجه حرارت کاری در حد کافی حفظ کنند تا لطمه ای به انجام وظایف روغن های روانکار وارد نشود (در اصطلاح گفته می شود شاخص گرانروی Viscosity Index به اندازه کافی و بالایی داشته باشد ) ۳-در مقابل تجزیه حرارتی و اکسیداسیون (سوختن) به حد کافی مقاوم باشند. که باعث زنگ زدگی و خوردگی بیش از حد قطعات که توسط مواد اسیدی و ساینده بوجود می اید نشود

۴-روغن های روانکار دارای مواد پاک کننده و معلق مناسب باشند تا از ته نشین شدن رسوبات در لابلای قطعات جلوگیری نماید. ۵-روغن های روانکار در سرما به اندازه کافی روان باشند تاشروع وادامه حرکت قطعات اسان شود.

۶- روغن های روانکار اثر نا مطلوبی روی قطعات غير فلزی مثل کاسه نمد ها و نداشته باشند. ۷-روی قطعاتی که بانها در تماس است و همچنین روی اجزای درونی خودشان ائر نامطلوب نداشته باشند وبين انها واجزا سازگاری وجود داشته باشد . ۸-از نظر عواملی نظیر فراریت انش گیری و نظایر آن در شرایط مناسبی قرار داشته باشند.

تاریخچه روانکار ها
کوشش برای چیرگی بر نیروی اصطکاک عمری به تاریخ پیدایش بشر دارد. انسان همیشه سعی کرده تا بر این نیروی بازدارنده چیره شده، انرژی و هزینه های کمتری را برای به حرکت در آوردن چرخ های اقتصادی خود صرف کند. که این تلاش ها در طول تاریخ موجب به وجود آمدن روانکارهای صنعتی (از جمله گریس ، روغن موتور ، روغن ترمز ، روغن هیدرولیک و … ) شد .

کاربرد روانکارهای مناسب می تواند عمر کارکرد دستگاه ها را افزایش، هزینه های تعمیرات، نگه داری و انرژی مصرفی را کاهش دهد. می توان با کاربرد درست روانکارها صرفه جویی های اقتصادی کرد. علم سطح شناسی (تریبولوژی ) امروزه با پژوهش های بسیار، تلاش در تولید روانکارهای نو کرده تا بتوان با کمترین نیروی مصرفی، چرخ های اقتصادی را به گردش در آورد .

سطح شناسی tribology : علمی است که در باره اصطکاک، سایش و روغن کاری گفت و گو می کند .

تا قبل ازسال ۱۸۵۶روغن موردنياز براي روانكاري چرخ هاي ارابه ها و….. ازمنابع روغـن هـاي حيـواني مثـل روغن نهنگ ، گاو ، خوك و… وهمچنين روغن هاي گياهي بدست مي امد و اسمی بعنوان روغن های صنعتی وجود نداشت ، ولي به دليل اين كه مقاومـت انها پـايين بود وسريعاً تجزيه وفاسد مي شدند و موارداستفاده آنها محدود بود. به مرور و با پیشرفت صنعت نیاز به مواد جدید بیشتر احساس میشد تا قادرباشند اصطكاك بين سطوح متحرك راكاهش دهند.

و پـس ازاسـتخراج نفت و پيشرفت سريع صنعت نفت در سال ١٨٨٣وبهبود فرايندهاي تقطير و تصفيه نفت خام روغن هاي نفتـي (روغن های صنعتی) توليدشده و جايگزين روغن هاي چرب گرديد و امكان استفاده از روغن هاي صنعتي در روغنكاري مقدور شد و روغن هاي نفتي خيلي سريع برتري خود را نسبت به انواع ديگر روغـن ثابـت نمودنـد و در نتيجـه اسـتفاده ازروغن هاي حيواني، نباتي ، ماهي و……… براي روغنكاري به تدريج منسوخ شد.

همگام با پيشرفت صنايع نيازبه روغن هاي باكيفيت بالاتربيشترشد. درابتدا سعي گرديد با تصفيه بهتر روغن و افزودن مواد افزودني جديدتر و باكيفيت بالاتر , روغن مناسب باطول عمر بيشتر توليد شود ولي باز با افزايش نيازهاي زندگي و پيشرفت علم وتكنولوژي و دست يابي بشر به تكنولوژي هاي جديد و تسخيرفضا و كرات ديگر نياز به توليد روغن هاي متعدد گرديد كه با تهيه وساخت روغن های صنعتی كه ازطريق فعل وانفعالات شيميائي پيچيده اي بدست مي ايند ، روغن هائي ساخته شده كه قادربه تحمل رنج وسيعي ازفشارها ودرجه حرارت ها براي كاربردهاي خاص خودباشند.

همچنين ظهور انرژي هسته اي نيز بعـد ديگري بـه نيازهـاي روان كننـده ها وديگرمحصـولات نفتـي افـزوده است . وسايل موجود درصنايع هسته اي اعم از راكتورهاي تحقيقاتي وتوليد نيرو ، ماشين الات فرايند سوخت ، حمل كنندها ، جرثقيل هاي تاسيسات توليد تشعشع و…..به روغن های صنعتی و گريس ها ومايعات آلي خاصي براي انجام روانكـاري دارند واز انجائي كه صنعت نيروگاه هسته اي هنوزدرحال توسعه مي باشند ونمونه هاي طراحـي شـده وشـرايط عملياتي درحال تغييرهستند راه طولاني درپيش روي مهندسين ومحققين شـاغل درسـاخت روغن های صنعتی و روانكارهـا و گریس ها قرارداده است.

شرکت مهندسی سنجش دقیق پاسارگاد با تجربه اندوزی و همکاری با برخی مراکز ملی و بین المللی قادر است با همکاری ایجاد شده با نمایندگی شرکت اروپایی-انگلیسی exol ، شرکت Macro Distributor برای محصولات Aeroshell  و Shell و شرکت معتبر Mobil ، محصولات این شرکت ها را ارائه می نماید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تامین و فروش انواع روغن های صنعتی این بخش را مطاله نمایید


درباره ما

رویکرد ارائه مطلوب خدمات کالیبراسیون و تامین قطعات ابزار دقیق و همچنین مشاوره های فنی در سراسر ایران وظیفه شرکت می باشد که این کار را به خوبی برای شما انجام می دهد.

آزمایشگاه کالیبراسیون سنجش دقیق پاسارگاد

تماس با ما

آدرس : تبریز /دیزل آباد/ بلوار صنعت /شهرک فناوری خودرو /ساختمان مرکزی / واحد 106
دفتر مرکزی : 04134487599
فکس : 04134487704
ایمیل: info@iran-ppm.com
شنبه تا پنجشنبه 
09:00 - 17:00

شبکه های اجتماعی

عضویت در خبرنامه

© تمام حقوق برای آزمایشگاه کالیبراسیون سنجش دقیق پاسارگاد محفوظ است